Amandas Smycken

drömmen blev verklighet

Publicerad 2011-03-13 19:43:12 i Allmänt,

Så var det dags att avslöja min dröm - det handlar om silversmide.



Ja, nu är det över, eller rättare sagt - det är NU allt börjar. I helgen har jag varit på en intensivkurs i silversmide. Jag har sågat, filat, putsat, och testade även på att löda. En spännande upplevelse alltihop, och jag ångrar inte en sekund att jag anmälde mig till kursen. Tänka sig vad mycket jag har gått miste om - vilken tur att jag kan ta igen det nu i efterhand.


Tyvärr så finns det ett ynka litet problem/hinder, och det stavas VERKTYG och MATERIAL. Till min lättnad upptäckte jag att jag faktiskt redan har ett och annat verktyg som går att använda till silversmide, men det underlättar ju att även ha silverplåt, silvertråd, silverlod och diverse andra ting, vid tillverkning av silversmycken. Inköpslistan är lång, och idéerna många - tänk om det stod likadant till i plånboken. I dagsläget är inköpslistan därmed en önskelista, men jag ska nog se till att både ha lite pengar och tid över för smyckestillverkning i silver - det här vill jag inte gå miste om.


Med stolthet lägger jag ut bilder på två av mina nya små alster. Titta, glädjs och njut.


Min första silverring, med texten "good enough".
"Brickan" har formen av en gammal och skrynklig
papperslapp, och är nött i kanterna.


Vad är Amandas Smycken utan en liten flicka i min egen design?
Just det - ingenting, så nu finns flickorna även i silver - än så länge
i bara ett exemplar.

En kort sammanfattning av helgen: Jag är mer än nöjd!

Det finaste till Dig.

/ Amanda

Amandas Smycken

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela